chrząszcze

oprzędzik szary

Sitona griseus

Sitona griseus

Sitona griseus

Dostrzegłam go na parapecie okna tuż przy ulicy. Pstryknęłam parę razy, a potem zobaczyłam, że chrząszczyk macha nóżką, tak jakby pokazywał coś z tyłu. Spojrzałam, a tam skrzydełko wystające spod pokrywy… Coś się zepsuło i biedaczek nie mógł odlecieć. Pomyślałam: trzeba pomóc. Wyjęłam z torby kawałek papierka i mu podstawiłam. Zignorował go jednak i wdrapał mi się na rękę:

Sitona griseus

Razem przeszliśmy kilkanaście metrów do najbliższej rabatki. Wcale nie chciał mnie opuścić, ale w końcu zdecydował się zejść na listek. Po paru minutach spojrzałam w to miejsce – już go tam nie było.

Sitona griseus

  • nazwa polska: oprzędzik szary
  • nazwa łacińska: Sitona griseus
  • rodzina: ryjkowcowate – Curculionidae
  • data zrobienia zdjęć: 9.05.2015
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – chrząszcze »
galeria – mieszkańcy »

6 myśli na temat “chrząszcze

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.