pajęczaki

kołosz wielobarwny

Aculepeira ceropegia

Aculepeira ceropegia

Aculepeira ceropegia

Aculepeira ceropegia

Dorosłego, dużego kołosza nie spotkałam już od bardzo wielu lat. Za to od czasu do czasu trafiają mi się takie malutkie młodziaki. Ten siedział na przekwitłej już (1 maja!) tawule. Gdy zaczęłam fotografować, miał wielką ochotę uciec, lecz w zamian za to tylko dokładnie zasłonił oczy nogami. Zgodnie z zasadą, że czego nie widać, tego nie ma.

  • nazwa polska: kołosz wielobarwny
  • nazwa łacińska: Aculepeira ceropegia
  • rodzina: krzyżakowate – Araneidae
  • data zrobienia zdjęć: 1.05.2024
  • miejsce: obrzeża Ogrodu Krasińskich

galeria – pajęczaki »
galeria – mieszkańcy »

4 myśli na temat “pajęczaki

    1. Ano, cała rodzina i to dosyć liczna. Samych krzyżaków z rodzaju Araneus (czyli tego samego co krzyżak ogrodowy, którego pewnie miałeś na myśli) jest kilka.

      1. Widziałem, że niektóre krzyżaki są trochę inne, ale sądziłem, że to kwestia innego „umaszczenia”, a nie osobnego gatunku. W sumie mogłem doczytać…

        1. Mogłeś też zajrzeć do mojej galerii pająków. ;) Mam tam kilkanaście krzyżakowatych.
          A że w ramach jednego gatunku różnią się ubarwieniem i innymi detalami, to prawda. Czasem trudno rozpoznać nawet krzyżaka ogrodowego, tak nietypowo potrafi wyglądać.

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.