pluskwiaki

inne wpisy o tej rodzinie »

– skoczkowate –

Cicadellidae

Cicadellidae

Cicadellidae

Cicadellidae

Cicadellidae

Koniec września był zimny, ciemny i paskudny. Niewiele stworzeń napotkałam tamtego dnia. A pod sam koniec obchodu okolicy na murze budynku dostrzegłam tego malutkiego skoczka. W pierwszym odruchu zaczął uciekać (na piechotę!), ale po chwili uznał mnie chyba za niegroźny przejaw natury.

  • nazwa polska: ?
  • nazwa łacińska: ?
  • rodzina: skoczkowate – Cicadellidae
  • data zrobienia zdjęć: 28.09.2013
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – pluskwiaki »
galeria – mieszkańcy »

9 myśli na temat “pluskwiaki

  1. skoczki widywałem jeszcze bodaj w zeszłym tygodniu… w tym roku w ogóle jakby sezon trwa dłużej ;-). A skoczek milusi, fajnie Ci wyszedł.

    1. Milusi był, to fakt. One już takie są. ;)
      Sezon zawsze trwa długo, tylko w poprzednich latach z góry zakładałeś, że pod koniec września już nic nie ma, więc nawet obserwować nie warto. ;) A w tym roku dołożył się do tego ciepły październik, więc różnorodnośc owadów była znacząco większa niż zwykle.

      1. w zeszłym roku robiłem duużo więcej zdjęć i pamiętam, że do ostatniej chwili łapałem okazje. W tym roku odwrotnie, szybko sobie odpuściłem. Ale z ciepłym październikiem (i listopadem, gwoli ścisłości) masz rację: są jeszcze jakieś kwiaty, mnóstwo niezwiędłych badyli itd, więc i biznes się toczy ;-)

        1. Rok temu do ostatniej chwili łapałeś? W takim razie musiałam kogoś z Tobą pomylić. Albo może to dwa lata temu było? ;)
          Listopad niby ciepły, ale tylko jak na listopad. Październik był ciepły w ogólności. ;)
          Ale teraz to już chyba koniec. Mam oczywiście na myśli ciepłolubów. Bo i zimienie latają, i parę dni temu widziałam sporą ćmę pod latarnią. :)

          1. w zeszłym roku ostatnie foto (akurat biedronkę) zrobiłem w drugiej połowie listopada, dokładnie osiemnastego, ale takie bardziej sesyjne sesje zakończyłem we wrześniu, na początku października… więc nie pomyliłaś się bardzo ;-).

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.