17
List
13

pluskwiaki

zabielica pokrzywowa

Orthezia urticae

Orthezia urticae

Orthezia urticae

Orthezia urticae

Orthezia urticae

Orthezia urticae

Od dawna chciałam spotkać te dziwaczne, białe pluskwiaki żyjące na pokrzywach. I udało mi się to dopiero teraz, choć wiele razy byłam bardzo blisko. Idąc tą leśną ścieżką, zawsze zbyt szybko skręcałam z niej w bok, będąc przekonana, że dalej nie ma już nic ciekawego. Ha!
Lecz oczywiście nie obyło się bez problemów. Gdy za pierwszym razem poszłam ścieżką na wprost i natrafiłam na kolonię zabielic, miałam ze sobą tylko aparat do kwiatków i grzybków. Małych stworzeń tym sprzętem sfotografować się nie dało, najwyżej plan ogólny (ostatnie zdjęcie). Pomyślałam – przyjadę tu znowu za tydzień. I jak na złość kolejne dwa weekendy upłynęły pod znakiem kiepskiej (aczkolwiek bardzo ciepłej jak na październik) pogody. Trzeci też… ale listopad czekał już za progiem, więc cóż miałam robić, pojechałam. I mam zabielice.
Niedosyt jednak pozostał, więc w przyszłym roku mam zamiar wybrać się tam znowu.

  • nazwa polska: zabielica pokrzywowa, zabielica pokrzywnik
  • nazwa łacińska: Orthezia urticae
  • rodzina: zabielicowate – Ortheziidae
  • data zrobienia zdjęć: 5 i 26.10.2013
  • miejsce: Lasek Bielański

galeria – pluskwiaki »
galeria – mieszkańcy »

10 Responses to “pluskwiaki”


  1. 18 listopada 2013 o 8:30

    O, nie wiedziałem, że styropian żyje.

  2. 18 listopada 2013 o 22:18

    Czy one żyją na każdej pokrzywie w każdym miejscu?

  3. 19 listopada 2013 o 21:40

    Syropianowe paproszki :-) Gdybym zobaczyła tylko ostatnie zdjęcie nie domyśliłabym się że to białe to owady ;-)

  4. 22 listopada 2013 o 20:10

    plan ogólny też niezły, sporo na nim widać. Zabielica na 1 i 3 wygląda trochę jak oscypek ;-D


Skomentuj

