muchówki

Chymomyza amoena

Chymomyza amoena

Chymomyza amoena

W ostatnich ośmiu latach dwukrotnie natknęłam się na ten gatunek, ale tylko na pojedyncze okazy. Tym razem było inaczej. W jednym miejscu dostrzegłam kilkanaście tych muszek i prawie wszystkie w parach!
Jak już wspominałam w poprzednich wpisach, Chymomyza amoena przywędrowała do Europy zza oceanu razem z transportem owoców, a stało się to pół wieku temu. Od tamtej pory usiłuje się tu zadomowić, z lepszym lub gorszym skutkiem. Nasze osiedle, jak widać, całkiem jej się spodobało.
Zdjęcia niestety takie sobie, bo fotografowanie malutkich muszek na spodniej stronie czarnego ogrodzenia to nieco zbyt trudne zadanie i dla mnie, i dla mojego aparatu.

  • nazwa polska: …
  • nazwa łacińska: Chymomyza amoena
  • rodzina: wywilżnowate – Drosophilidae
  • data zrobienia zdjęć: 19.05.2024
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – muchówki »
galeria – mieszkańcy »

2 myśli na temat “muchówki

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.