23
Lip
17

motyle

ogończyk śliwowiec

Satyrium pruni

Satyrium pruni

Satyrium pruni

Satyrium pruni

Satyrium pruni

Satyrium pruni

Satyrium pruni

Właśnie zakwitły ligustry. Szłam wzdłuż przyulicznego żywopłotu, wypatrując miłośników tych intensywnie pachnących kwiatów, przede wszystkim rozmaitych błonkówek. Gdy w pewnej chwili wśród gałązek ujrzałam małego motylka, nie mogłam uwierzyć własnym oczom. Ogończyk, w takim miejscu! Obserwowałam go przez kilka minut, spacerował wśród liści, zapuszczając trąbkę we wszystkie kwiatki po kolei. Wydawał się mnie w ogóle nie zauważać. Był śliczny, świeżutki, być może niedawno wydostał się z poczwarki i to był jego pierwszy porządny posiłek.
A miejsce, w którym go spotkałam, wygląda tak.

  • nazwa polska: ogończyk śliwowiec
  • nazwa łacińska: Satyrium pruni
  • rodzina: modraszkowate – Lycaenidae
  • data zrobienia zdjęć: 10.06.2017
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – motyle »
galeria – mieszkańcy »

2 Responses to “motyle”


  1. 23 lipca 2017 o 20:57

    Fajny ma ten „ogonek” na tyle skrzydeł ;)


Skomentuj

