16
Lip
17

rośliny o żółtych kwiatach

grążel żółty

Nuphar lutea

Nuphar lutea

Nuphar lutea

Nuphar lutea

Pierwszy raz natknęłam się na tę roślinę. Jej wielkie liście pokrywały spory obszar Jeziora Kamionkowskiego. Grube łodygi kwiatowe, wychylające się dość wysoko ponad powierzchnię wody, sprawiają nieco abstrakcyjne wrażenie. Przecież wyrastają tak jakby z niczego.

  • nazwa polska: grążel żółty
  • nazwa łacińska: Nuphar lutea
  • rodzina: grzybieniowate – Nymphaeaceae
  • data zrobienia zdjęć: 15.06.2017
  • miejsce: Park Skaryszewski

galeria – żółte »

2 Responses to “rośliny o żółtych kwiatach”


  1. 25 lipca 2017 o 19:51

    Mi nie udało się zrobić takich ładnych zdjęć. Gdy doszłam do tego jeziora, to zrobiło się pochmurno.

    • 26 lipca 2017 o 19:44

      No tak, przy kiepskiej pogodzie słabo się fotografuje. Cieszę się, że uważasz moje fotki za ładne. :)
      A ja zawsze najpierw docieram do jeziora, bo przyjeżdżam od strony północnej. W południowych (i wschodnich) rejonach parku jeszcze nie byłam.


Skomentuj

