02
Lip
17

pajęczaki

kleszcz

Ixodes sp.

Ixodes sp.

Mimo, że miejsce było ciemne, zauważyłam go od razu ze względu na czerwoną barwę. Miał około 3mm, siedział na czosnaczku i nie wykazywał żadnego zainteresowania moją osobą. Bardzo to miłe z jego strony.

  • nazwa polska: kleszcz
  • nazwa łacińska: Ixodes sp.
  • rodzina: kleszczowate – Ixodidae
  • rząd: kleszcze – Ixodida
  • data zrobienia zdjęcia: 15.06.2017
  • miejsce: Park Skaryszewski

galeria – pajęczaki »
galeria – mieszkańcy »

6 Responses to “pajęczaki”


  1. 2 lipca 2017 o 18:39

    Brrr, paskudztwo. Odpukać w tym roku trzymają się ode mnie z daleko, choć i tak jednego znalazłem w… wannie :/

  2. 5 lipca 2017 o 13:17

    Gdy pomyślę, że taki potwór miałby chodzić po moim ciele, to ogarnia mnie paniczne przerażenie!
    Na necie czytałam, że niektóre kleszcze mogą przebywać w domu, np. obrzeżki gołębie najczęściej ukrywają się w szparach podłóg, futryn, pod parapetami, progami i tapetami, w szczelinach mebli i miejsc do spania. Ostatnio zaatakowały komisariat w Poznaniu, ale obecność tych kleszczy odnotowano już wcześniej w Warszawie (na Pradze, Szczęśliwicach i Mokotowie), a także w kilku śląskich miastach – Katowicach, Chorzowie, Siemianowicach i Bytomiu. W przeszłości obrzeżki atakowały m.in. hejnalistów na wieży Kościoła Mariackiego w Krakowie.

    http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/choroby-pasozytnicze/kleszcze-ktore-sa-najgrozniejsze-gdzie-wystepuja_39897.html

    • 7 lipca 2017 o 19:09

      Oj tam, zaraz potwór. Ładny jest przecież, taki czerwony. ;)
      Obrzeżki muszą być bardzo zdesperowane, żeby zaatakować człowieka, bo to nie my jesteśmy ich celem. Więc akurat tych kleszczy raczej nie należy się obawiać. A przede wszystkim nie dopuścić, żeby gołębie osiedliły się na balkonie (co raz w zamierzchłych czasach zdarzyło sie u moich rodziców, uchh, to było okropne, od tamtej pory mają siatkę).

      • 12 lipca 2017 o 10:20

        Byłby ładny, gdyby nie gryzł ludzi :>
        Gołębie to straszne brudasy. Lepiej nie zbliżać się do nich i nie dotykać. Widziałam na zdjęciach, że ludzie pozwalali im siedzieć na dłoni. Babcia mojego męża dokarmiała gołębie na parapecie w wieżowcu. Potem co jakiś czas szorowała masakrycznie brudny parapet. Moja siostra była przez dłuższy czas w szpitalu i na jej balkonie zagnieździły się gołębie. Strasznie nabrudziły! :/


Skomentuj

