02
Lip
17

pluskwiaki

Asiraca clavicornis

Asiraca clavicornis

Asiraca clavicornis

Asiraca clavicornis

Asiraca clavicornis

Przez kilka lat schodziłam tę rabatkę wzdłuż i wszerz, więc sądziłam, że nie ma już przede mną tajemnic. Ale wystarczyło, że teraz wpadłam na chwilę i od razu natknęłam się na stworzenie, którego nie spotkałam nigdy wcześniej. W zeszłym roku pojawiły się tam nowe nasadzenia w postaci licznych tawułek, może to jest ta przyczyna?
Szydlaki w dużej mierze są do siebie dość podobne, ale Asiraca clavicornis to gatunek wyjątkowy. Płaskie i szerokie przednie nogi sprawiają, że nie da się go pomylić z żadnym innym.

  • nazwa polska: …
  • nazwa łacińska: Asiraca clavicornis
  • rodzina: szydlakowate – Delphacidae
  • data zrobienia zdjęć: 10.06.2017
  • miejsce: Plac Krasińskich

galeria – pluskwiaki »
galeria – mieszkańcy »

4 Responses to “pluskwiaki”


  1. 2 lipca 2017 o 18:38

    Faktycznie, jakiś rzadki okaz, sam nigdy takiego nie widziałem ;)

  2. 16 lipca 2017 o 10:50

    Spotkałem kilka lat temu w Bieszczadach i nawet zrobiłem kilka fotek, ale zaginęły wraz z dziesiątką innych. Do dziś żałuję. Ale skoro jest już w Warszawie ( ciekawe, czy byłą wcześniej podawana z Twojego miasta ), to – kto wie – może wkrótce i do mnie zawita. Gratulacje.


Skomentuj

