25
Czer
17

chrząszcze

biedronka pięciokropka

Coccinella quinquepunctata

Coccinella quinquepunctata

Coccinella quinquepunctata

Coccinella quinquepunctata

Z daleka rzucała się w oczy na tym kapuściaku. Maleństwo z dwoma kropkami – jak nic biedronka dwukropka. Widuję je rzadko, więc postanowiłam sfotografować. Po paru pstrykach chrząszczyk się odwrócił, a ja ujrzałam z tyłu kolejne dwie kropki. I wciąż nie wiedziałam, że natknęłam się na nowy dla siebie gatunek. Pomyślałam, że to pewnie jeden z wariantów barwnych dwukropki. Dopiero po powrocie do domu z zadowoleniem przekonałam się o swojej pomyłce.
Nastąpił wyjątkowo szczęśliwy zbieg okoliczności – gdyby dwukropki były liczniejsze, nigdy bym nie zrobiła tych zdjęć.

  • nazwa polska: biedronka pięciokropka
  • nazwa łacińska: Coccinella quinquepunctata
  • rodzina: biedronkowate – Coccinellidae
  • data zrobienia zdjęć: 3.06.2017
  • miejsce: Fort Traugutta

galeria – chrząszcze »
galeria – mieszkańcy »

3 Responses to “chrząszcze”


  1. 26 czerwca 2017 o 20:56

    Bardzo ładne portreciki pięknej biedronki :) Nigdy takiej nie widziałam.


Skomentuj

