11
Czer
17

pluskwiaki

Sciocoris sp.

Sciocoris sp.

Sciocoris sp.

Spod okiennego parapetu wyskoczył nagle wielki pająk. Zaskoczenie było tak ogromne, że w pierwszej chwili aż mnie odrzuciło do tyłu. Ale za moment już podchodziłam do niego z aparatem. Wykazał się mniejszą odwagą, bo raz dwa zniknął w dziurze i nie przejawiał ochoty do wyjścia. Cóż, trudno. Przy okazji zauważyłam, że w jego sieci coś się porusza. Pluskwiak z rodziny tarczówkowatych, rzadko je spotykam, więc znalazłam na ziemi długi patyk, pociągnęłam za pajęczynę, oderwała się razem z niedoszłą ofiarą. Położyłam ją na występie muru i wspólnymi siłami wyplątaliśmy malucha z nici. Szybko poszło, bo bardzo dobrze współpracował. Potem podstawiłam mu palec, wszedł na niego bez wahania:

Sciocoris sp.

Sciocoris sp.

Sciocoris sp.

Zrobiłam klika zdjęć, a później zaczęły się schody. Tak mu się spodobało, że za nic nie chciał zejść na krzaczek. Musiałam zastosować delikatną perswazję, popychając go lekko w tyłeczek. Uff.
To zupełnie nowy dla mnie gatunek, podobno nieczęsto spotykany, więc tym bardziej się cieszę, że przeprowadziłam udaną akcję ratunkową.

  • nazwa polska: …
  • nazwa łacińska: Sciocoris sp.
  • rodzina: tarczówkowate – Pentatomidae
  • data zrobienia zdjęć: 6.05.2017
  • miejsce: obrzeża Ogrodu Krasińskich

galeria – pluskwiaki »
galeria – mieszkańcy »

0 Responses to “pluskwiaki”



  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

