11
Czer
17

chrząszcze

Notoxus monoceros

Notoxus monoceros

Mały chrząszczyk o oryginalnej budowie. Zmodyfikowane przedplecze tworzy nad głową wyraźny wyrostek, dzięki czemu ten gatunek jest nie do pomylenia z żadnym innym. Dostrzegłam go na osiedlowym płotku, w miejscu niestety zbyt ciemnym na lepsze zdjęcie.

  • nazwa polska: …
  • nazwa łacińska: Notoxus monoceros
  • rodzina: nakwiatkowate – Anthicidae
  • data zrobienia zdjęcia: 17.05.2017
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – chrząszcze »
galeria – mieszkańcy »

6 Responses to “chrząszcze”


  1. 1 Marek
    14 czerwca 2017 o 11:24

    Witaj. Długą przerwę miałem. Odkopuję stare znajomości. W międzyczasie umarłem w przenośni i dosłownie (serce mi odmówiło posłuszeństwa). Na oko te chrząszczyki niby gładkie a przed obiektywem włochate. Nieodgadniona jest ta przyroda.

  2. 3 Marek
    19 czerwca 2017 o 13:10

    Dziękuję. Zawał z zatrzymaniem akcji serca. Jeden strzał defibrylatorem pomógł, ale dwa tygodnie nieprzytomny leżałem na IOM-ach. Wszystko na szczęścia działa. Pozdr.Marek

    • 20 czerwca 2017 o 21:16

      O rety. Nie wiem, jakie słowa byłyby najbardziej stosowne w tej sytuacji, ale wydaje mi się, że najlepiej by było Ci pogratulować. Więc gratuluję, tego, że się udało, że organizm okazał się wystarczająco silny, i że znów możesz być z nami. :)

  3. 5 Marek
    26 czerwca 2017 o 11:33

    Dziękuję. Może w końcu się zmobilizuję z klamotami wyjdę do ogrodu coś upolować. Czas najwyższy.


Skomentuj

