04
Czer
17

muchówki

Trixoscelis marginella

Trixoscelis marginella

Trixoscelis marginella

Trixoscelis marginella

Mała muszka o czarnych skrzydełkach z trzema jasnymi plamkami. Gdy tylko ją zobaczyłam, wiedziałam, że trafiło mi się coś oryginalnego.
Przez wiele godzin męczyłam się nad oznaczeniem, już byłam bliska poddania się, aż wreszcie zauważyłam „kolce” na brzegach skrzydeł. To cecha charakterystyczna dla Heleomyzidae! W galerii diptera.info znalazłam jedno jedyne zdjęcie tego gatunku, uff, gdyby nie ono, pewnie szukałabym do dziś. Szkoda tylko, że muszka wybrała sobie tak niedogodne miejsce, w tych ciemnościach zdjęcia nie miały prawa wyjść lepiej.

  • nazwa polska: …
  • nazwa łacińska: Trixoscelis marginella
  • rodzina: błotniszkowate – Heleomyzidae
  • data zrobienia zdjęć: 27.05.2017
  • miejsce: obrzeża Ogrodu Krasińskich

galeria – muchówki »
galeria – mieszkańcy »

2 Responses to “muchówki”


  1. 4 czerwca 2017 o 19:57

    Muszka charakterystyczna i kolejna bardzo ciekawa. Przypuszczalnie to pierwsza fotka tego gatunku z natury z naszego kraju.


Skomentuj

