21
Maj
17

chrząszcze

Omosita colon

Omosita colon

Białe murki przy metrze to niewyczerpana kopalnia rozmaitych gatunków. Tamtego dnia napotkałam ich wyjątkowo dużo. Ten chrząszczyk miał 2-3mm, zauważyłam go jakimś cudem i jeszcze większym cudem zrobiłam mu całkiem dobre zdjęcie. A trzeci cud nastąpił po powrocie do domu, bo dałam radę maleństwo oznaczyć.

  • nazwa polska: …
  • nazwa łacińska: Omosita colon
  • rodzina: łyszczynkowate – Nitidulidae
  • data zrobienia zdjęcia: 6.05.2017
  • miejsce: obrzeża Ogrodu Krasińskich

galeria – chrząszcze »
galeria – mieszkańcy »

4 Responses to “chrząszcze”


  1. 21 maja 2017 o 15:22

    Najlepsza fotka na żywo tego gatunku, jaką można znaleźć w sieci. Gratulacje.

    • 21 maja 2017 o 17:46

      O, naprawdę? Dzięki, jestem z siebie dumna. To zdjęcie jest dość mocno przycięte, ale można je było przyciąć jeszcze bardziej i wciąż wyglądałoby super.

  2. 21 maja 2017 o 19:26

    Ostatnio fociłem większą przecież, podobną Soronia grisea i wyszlo mi tragicznie – co prawda siedziała wysoko i w ciemności.

    • 21 maja 2017 o 20:57

      Pamiętam ten gatunek, widziałam go jak przeglądałam zdjęcia rodziny.
      Wysoko i w ciemności… co się dziwić. W moim przypadku co prawda też zbyt widno nie było, ale wysokość była idealna, żeby porządnie przykucnąć i oprzeć łokcie o kolana.


Skomentuj

