14
Maj
17

ptaki

kaczka mandarynka

Aix galericulata

Aix galericulata

Aix galericulata

Aix galericulata

Aix galericulata

Aix

Aix galericulata

Z daleka samiec mandarynki wygląda jak plastikowa, dmuchana zabawka puszczona na wodę. A potem nagle zabawka wzbija się w powietrze, ląduje na drzewie – i wrażenie sztuczności pryska.
Mandarynki sprowadzono do Europy trzy wieki temu z Dalekiego Wschodu. Ubarwiały swoją urodą posiadłości magnackie. Dziś żyją na wolności, jednak wciąż w pobliżu człowieka. Można je spotkać w parkach niektórych dużych miast. W Warszawie są to Łazienki i Park Skaryszewski.

  • nazwa polska: kaczka mandarynka
  • nazwa łacińska: Aix galericulata
  • rodzina: kaczkowate – Anatidae
  • data zrobienia zdjęć: 1.04.2017
  • miejsce: Łazienki

galeria – ptaki »
galeria – mieszkańcy »

8 Responses to “ptaki”


  1. 15 Maj 2017 o 16:28

    Nigdy nie widziałam mandarynki na drzewie. Wygląda, jak balonik zaplątany w gałęziach ;)

    • 20 Maj 2017 o 18:44

      Aha. ;) Widziałam jak coś leci, wylądowało – i właśnie w tamtej chwili zorientowałam się, że po raz pierwszy w życiu mam przed sobą mandarynkę. Dla kogoś, kto zna tylko kaczki krzyżówki, szokujące jest, że kaczka potrafi wylądować na drzewie.
      A przy tym drzewie akurat stałam, bo fotografowałam wiewiórkę, siedzącą piętro niżej. ;)

  2. 16 czerwca 2017 o 20:16

    To miałaś szczęście :) 28 maja byłam w Ogrodzie Zoologicznym. Widziałam parę mandarynek. Niestety woliera pamiętająca czasy PRL uniemożliwiła mi zrobienie zdjęć. Poza tym światło było zbyt kontrastowe.
    P.S. Od miesiąca nie dostaje powiadomień o nowych wpisach na Chwastowisku. Nie wiem, co się stało.

    • 17 czerwca 2017 o 11:00

      Tak to bywa, nie zawsze udaje się sfotografować to, co by sie chciało.
      PS. Też nie wiem, czemu tak się dzieje, nie mam na to żadnego wpływu. Jesteś pewna, że nie lecą do spamu? Hmm, może powinnaś zapisać się jeszcze raz.

      • 18 czerwca 2017 o 22:10

        Cieszę się, że chociaż zobaczyłam mandarynki :)
        P.S. Zaglądam do spamu co kilka dni, ale tam są tylko reklamy. W takim razie zapiszę się ponownie do newslettera.

        • 20 czerwca 2017 o 21:12

          No pewne, one były warte zobaczenia. :)
          Ciekawe, czy powtórne zapisanie się da jakiś efekt. :/

          • 26 czerwca 2017 o 21:27

            Ostatnio zaznaczyłam opcję: Otrzymywanie zawiadomień o nowych pozycjach pocztą elektroniczną. Niestety to nie działa. Teraz wpisałam mój adres mailowy, aby dostawać informacje o nowych wpisach.

            • 29 czerwca 2017 o 19:18

              Ciekawe, czy ten sposób zadziała. Zobaczymy, w niedzielę coś wrzucę. Zresztą zawsze wrzucam w niedzielę, wystarczy zajrzeć w poniedziałek i kliknąć w „nowe zdjęcia” na górze. :)
              A ja się nigdy nie bawię w powiadamiania mailowe, używam rss-a, zarówno do wpisów jak i do komentarzy. To wg mnie najlepsza metoda, no i działa praktycznie bez opóźnienia w czasie.


Skomentuj

