07
Maj
17

błonkówki

?

?

błonkówka

Niewielkie stworzenia o wzorzystych oczach. Obserwowałam je na tym krzaczku przez mniej więcej trzy tygodnie, potem zniknęły. Było ich kilkanaście, wszystkie ciągle w ruchu. Mimo wielkich starań, udało mi się zrobić tylko jedno dobre zdjęcie.
Pokażę jeszcze drugie, jest poruszone, ale widać na nim, jak owad prezentuje się od przodu:

błonkówka

  • nazwa polska: ?
  • nazwa łacińska: ?
  • rodzina: ?
  • data zrobienia zdjęć: 28.06.2016
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – błonkówki »
galeria – mieszkańcy »

8 Responses to “błonkówki”


  1. 14 Maj 2017 o 21:59

    Ale fajna. Dobrze byłoby choć rodzinę odnaleźć. Może kiedyś się taka trafi podczas przeglądania stron z błonkami…

  2. 20 Maj 2017 o 19:15

    Bardzo mi się spodobała i nawet prowadziłem już oszukiwania, bo jestem ciekawy. Bez efektów. Tak po czułkach i oczętach oceniając to bliżej Apoidea niż Vespoidea. Ale nie potrafię wskazać nawet rodziny

  3. 20 Maj 2017 o 20:53

    Gasienicznik z wilczomlecza, pełno ich widuję co sezon. Taki nie za duży prawda? Niestety, jest tyle podobnych, że nie dałem im rady

    • 21 Maj 2017 o 11:36

      Nie za duży. Mówisz, że jest wiele podobnych? A ja w tym swoim szukaniu nie natrafiłam na nic, co miałoby wszystkie trzy cechy: masywne nogi, ubarwienie odwłoka i oczy we wzorki.

  4. 21 Maj 2017 o 13:50

    Aż muszę sprawdzić, czy moje też maja wzorki na oczach. Wcześniej nie zwróciłem nie uwagi. No i nie – są smoliście czarne. Zapewne inny gatunek, albo inna pleć; czasem tak bywa, że barwne oczy ma tylko jedna płeć.

    • 21 Maj 2017 o 17:40

      Może takie mieć tylko jedna płeć… no tak, faktycznie. Jeden przykład znam osobiście: klecanki.
      Ale jesteś pewien, że na zdjęciu jest ichneumon? Zawsze to coś, podciągnę go pod tę kategorię.


Skomentuj

