17
Kwi
17

rośliny o żółtych kwiatach

złoć żółta

Gagea lutea

Gagea lutea

Gagea lutea

Gagea lutea

Weszłam do Łazienek i poczułam się prawie jak w lesie. Spośród bluszczu pokrywającego trawnik wyrastały kokorycze, żółte zawilce i całe mnóstwo złoci. Tylko białych zawilców brakowało.
Złocią bardzo zainteresowany był cytrynek, oblatywał po kolei wszystkie kwiatki, niestety cały czas trzymając się blisko środka trawnika. Pstryknęłam, ale niewiele z tego wyszło. To zbyt duża odległość dla mojej 50-tki:

Gagea lutea

  • nazwa polska: złoć żółta
  • nazwa łacińska: Gagea lutea
  • rodzina: liliowate – Liliaceae
  • data zrobienia zdjęć: 1.04.2017
  • miejsce: Łazienki

galeria – żółte »

2 Responses to “rośliny o żółtych kwiatach”


  1. 1 Alia
    17 Kwiecień 2017 o 19:13

    Nie trzeba od razu do Łazienek, w parku Traugutta też jest ich sporo. I ziarnopłony, i fiołki, i stokrotki. Uprzyjemniają mi spacer do tramwaju.


Skomentuj

