15
Sty
17

muchówki

trzmielówka leśna

Volucella pellucens

Volucella pellucens

Volucella pellucens

Volucella pellucens

Volucella pellucens

Dostrzegłam ją przelatującą nad kwiatami pluskwicy. Zaciekawiło mnie, cóż to takiego – duże, ale w locie nie przypominające trzmiela. Gdy usiadła na roślinie, ucieszyłam się bardzo. Na ten gatunek natknęłam się tylko raz w życiu i było to 7 lat temu!
Niestety, miałam ze sobą tylko aparat do fotografowania kwiatów. Trudno robić zdjęcia owada obiektywem 50mm, na szczęście rozmiary trzmielówki nieco to ułatwiły, więc jako tako wyszło.

  • nazwa polska: trzmielówka leśna
  • nazwa łacińska: Volucella pellucens
  • rodzina: bzygowate – Syrphidae
  • data zrobienia zdjęć: 17.09.2016
  • miejsce: Ogród Botaniczny UW

galeria – muchówki »
galeria – mieszkańcy »

8 Responses to “muchówki”


  1. 15 stycznia 2017 o 18:41

    Zdjecie w locie – super. A same zwierzaki bardzo sympatyczne.

  2. 16 stycznia 2017 o 9:58

    Ładne, ale osobiście wolę kurczaka z ryżem.

  3. 18 stycznia 2017 o 18:50

    Wyszło świetnie! A ja pierwszy raz ją widzę :o

  4. 18 stycznia 2017 o 21:02

    Bardzo ładna i anturaż wielce atrakcyjny :)


Skomentuj

