20
List
16

rośliny o żółtych kwiatach

pomidor

Lycopersicon sp.

Lycopersicon sp.

Lycopersicon sp.

Gdy w sierpniu dodawałam wpis o tym pomidorze, ani mi do głowy nie przyszło, że po miesiącu spotkam go znowu, już ze sporymi owocami. A jednak. Wokół była świeżo wykoszona trawa, czyli ktoś wiedział, że to nie jest zwykły chwast. Zadziwiające.

  • nazwa polska: pomidor
  • nazwa łacińska: Lycopersicon sp.
  • rodzina: psiankowate – Solanaceae
  • data zrobienia zdjęć: 7.09.2016
  • miejsce: Muranów

galeria – żółte »


3 Responses to “rośliny o żółtych kwiatach”


  1. 1 Alia
    20 Listopad 2016 o 18:10

    Czasem się jednak zdarza. Pod blokiem na rogu Franciszkańskiej i Nowiniarskiej (to chyba mniej-więcej Twoje okolice) ktoś, kto kosił trawnik, omijał nie tylko malwy – normalne – ale też kilka kęp kwitnącego wrotyczu.

    • 27 Listopad 2016 o 12:28

      Aha, mniej więcej moje okolice, ale akurat w tym miejscu rzadko bywam, więc nie widziałam. Kilka lat temu zdarzało mi się obserwować dziki ślaz na wykoszonych trawnikach, ale już dawno na takie cuda się nie natknęłam, teraz raczej tną wszystko jak leci. Miło wiedzieć, że to jednak wciąż się zdarza.

      • 3 Alia
        27 Listopad 2016 o 20:51

        Na wiosnę powinnaś się tam wybrać – pamiętam, jak narzekałaś, że w okolicy żadnych remontów i rozkopywania trawników, a tam wspólnota postanowiła zagospodarować na nowo tereny zielone wokół bloków, co oznacza nowe nasadzenia oraz nawiezienie ziemi i kory.


Skomentuj

