14
Sier
16

rośliny o purpurowych kwiatach

ostróżeczka polna

Consolida regalis

Consolida regalis

Consolida regalis

Malusieńka roślinka z bezpańskiego trawnika. Miała tylko te trzy kwiatki i kilka listków. Teoretycznie nie powinna tam nikomu przeszkadzać, ale chyba zbyt rzucała się w oczy, bo któregoś dnia ktoś ją po prostu wyrwał.
Ostatni raz ostróżeczkę widziałam w okolicy 6 lat temu. W dwóch miejscach. Teraz spotkałam ją znowu, też w dwóch miejscach, ale innych niż wtedy. Drugie to przyblokowy ogródek. Wyrosła tuż za ogrodzeniem, otoczona gęstwiną ozdobnych roślin. Starałam się bardzo, ale ze zdjęcia niewiele wyszło:

Consolida regalis

  • nazwa polska: ostróżeczka polna
  • nazwa łacińska: Consolida regalis
  • rodzina: jaskrowate – Ranunculaceae
  • data zrobienia zdjęć: 30.06 i 5.07.2016
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – purpurowe »


2 Responses to “rośliny o purpurowych kwiatach”


  1. 1 Alia
    14 Sierpień 2016 o 19:35

    W ogródku przy sąsiednim bloku rosną ostróżeczki w różnych kolorach, wyraźnie specjalnie posiane. Czasami różnica między rośliną ozdobną a chwastem jest bardzo płynna.
    ATSD, robiłam swego czasu porządek na cmentarzu na grobie dalszej rodziny. Wyrastającą wśród iglaków ostróżeczkę zostawiłam, bo była taka śliczna. Przyszła seniorka rodu i wyrwała, bo przecież to chwast i jak tak można. Jak widać, skądś się to podejście decydentów od koszenia trawników bierze.

    • 14 Sierpień 2016 o 20:21

      Ta z ogródka bez wątpienia była chwastem, to nie ulegało wątpliwości. Ale często napotykam rośliny, co do których pewności nie mam i dopiero akcja pielenia/koszenia definitywnie wyjaśnia sprawę.
      Tak, Twoje wspomnienie świetnie oddaje istotę rzeczy. Chwasty się wyrywa i już, bez wgłębiania się w ich urodę czy cokolwiek. Wciąż nie potrafię się pogodzić z takim podejściem i już chyba nigdy mi się to nie uda.


Skomentuj

