14
Sier
16

muchówki

hartigiolówka bukowa

Hartigiola annulipes

Hartigiola annulipes

Hartigiola annulipes

Mało mam do czynienia z bukami, bo w naszych lasach nie występują. Znany jest mi tylko jeden, rosnący w Ogrodzie Botanicznym. Wielki, potężny, z tabliczką, że jest pomnikiem przyrody. A na jego liściach galasy hartigiolówki, malutkiej muszki z rodziny pryszczarkowatych. Skąd się tu wzięła, skoro żadnych innych buków nie ma ani nie było w promieniu wielu kilometrów? Ot, zagadka.

  • nazwa polska: hartigiolówka bukowa
  • nazwa łacińska: Hartigiola annulipes
  • rodzina: pryszczarkowate – Cecidomyiidae
  • data zrobienia zdjęć: 24.07.2016
  • miejsce: Ogród Botaniczny UW

galeria – muchówki »
galeria – mieszkańcy »

6 Responses to “muchówki”


  1. 1 vitoos
    14 sierpnia 2016 o 20:10

    Takich rzeczy to ja jeszcze nie widziałem. Świetne te kudłate galaski ;)

  2. 15 sierpnia 2016 o 18:50

    Wyglądają jak zwyczajne kłaczki ;)
    Buki rosną w Ogrodzie Botanicznym Myślęcinek i jeden w OB UKW. Nigdy nie oglądałam ich z bliska.


Skomentuj

