07
Sier
16

błonkówki

– złotolitkowate –

Chrysididae

Chrysididae

Chrysididae

Po raz drugi w życiu trafiłam na śpiącą złotolitkę. Pstryknęłam ją parę razy, potem przeniosłam uwagę na sąsiedni kwiatek, trwało to dłuższą chwilę, wróciłam do złotolitki, znów pstryknęłam – a ona dopiero wtedy powoli zaczęła się budzić.

  • nazwa polska: ?
  • nazwa łacińska: ?
  • rodzina: złotolitkowate – Chrysididae
  • data zrobienia zdjęć: 12.06.2016
  • miejsce: Lasek Bielański

galeria – błonkówki »
galeria – mieszkańcy »


4 Responses to “błonkówki”


  1. 5 Wrzesień 2016 o 13:38

    szczęściara! Ja w tym roku dopiero pierwszy raz w życiu doświadczyłem czegoś w rodzaju urodzaju złotolitkowatych – przy czym nie dam głowy czy dokładnie takich jak ta tutaj, na zdjęciu. Nie wiem czemu, ale sporo ich kręciło się koło taszczynów. Ale nawet jednej nie sfotografowałem, bo te owady mają jakieś ekstremalne ADHD…

    • 7 Wrzesień 2016 o 18:30

      W tym zawodzie trzeba mieć fart. ;)
      Aha, złotolitki okropnie się kręcą, każda jedna. Tylko jak śpią, to nie. ;) Co mają wspólnego z taszczynami? Może to, o czym kiedyś pisał Skorpion: „wyszukują gniazda innych błonkówek, po czym włamują się do nich, by podrzucić własne jajeczka.”. Znaczy, kukułki z nich. ;))


Skomentuj

