29
Lip
16

rośliny o różowych kwiatach

macierzanka zwyczajna

Thymus pulegioides

Thymus pulegioides

Thymus pulegioides

Thymus pulegioides

Thymus pulegioides

Po raz pierwszy dostrzegłam ją na rabatkowym trawniku kilka dni przed zrobieniem zdjęć. Różowa plama wśród zieleni, szeroka na ponad metr. Podeszłam, przychyliłam się – macierzanka! Jak to możliwe, że nigdy dotąd jej nie zauważyłam? Przecież z pewnością rośnie tu od lat.
Niestety, tak wyszło, że z fotografowaniem musiałam trochę poczekać. I w efekcie się spóźniłam, zastałam świeżo wykoszony trawnik z resztkami różowych kwiatków… Roślina była niziutka, nie wyrastała wyżej niż na 10cm, ale mimo to zostały z niej tylko nędzne resztki. Tu widok bardziej ogólny:

Thymus pulegioides

Na początku sądziłam, że to macierzanka piaskowa (Thymus serphyllum). A jednak nie. Na jednym z nieudanych zdjęć widać 4-kanciastą łodygę, owłosioną tylko na kantach. U T. serphyllum jest ona okrągła w przekroju i owłosiona równomiernie. Kształt ząbków górnej wargi kielicha również nie pasuje, są zbyt długie i cienkie w stosunku do szerokości.

  • nazwa polska: macierzanka zwyczajna
  • nazwa łacińska: Thymus pulegioides
  • rodzina: jasnotowate – Lamiaceae
  • data zrobienia zdjęć: 16 i 21.07.2016
  • miejsce: Plac Krasińskich

galeria – różowe »

0 Responses to “rośliny o różowych kwiatach”



  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

