29
Lip
16

rośliny o różowych kwiatach

groszek leśny

Lathyrus sylvestris

Lathyrus sylvestris

Lathyrus sylvestris

Po raz pierwszy spostrzegłam tę roślinę na początku czerwca. Po wysokim ogrodzeniu pięły się długie i grube łodygi, a niektóre liście miały niemal 10cm długości. Stałam tam dość długo, zastanawiając się – cóż to może być?
Na końcach łodyg widać było jakby pączki kwiatowe, więc zajrzałam w to miejsce po czterech dniach, w nadziei, że pojawił się choćby ślad kwiatów. Niestety.

Lathyrus sylvestris

Lathyrus sylvestris

Za dziesięć dni poszłam tam znowu. I tym razem odniosłam sukces. W efekcie długich poszukiwań (roślina pnie się po parunastu metrach ogrodzenia, na dodatek w towarzystwie chmielu) znalazłam jeden jedyny rozwinięty kwiatek:

Lathyrus sylvestris

I wtedy klapka w głowie mi się otworzyła. Przecież znam już ten groszek, fotografowałam go w tym samym miejscu jesienią 2014 roku! Ech, skleroza.
Ale teraz przyłożyłam się bardziej i udało mi się oznaczyć gatunek.

  • nazwa polska: groszek leśny
  • nazwa łacińska: Lathyrus sylvestris
  • rodzina: bobowate – Fabaceae
  • data zrobienia zdjęć: 5, 9 i 19.06.2016
  • miejsce: okolice Fortu Traugutta

galeria – różowe »


0 Responses to “rośliny o różowych kwiatach”



  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

