26
Czer
16

pajęczaki

Euophrys frontalis

Euophrys frontalis

Miejsce było ciemne, a pajączek malutki. Nie miał więcej niż 3mm. Robiąc zdjęcia nie wiedziałam, co właściwie fotografuję. Widziałam tylko tę jasną kreskę pod linią oczu. Dopiero w domu zorientowałam się, że spotkałam zupełnie nowy dla mnie gatunek skakuna. Co więcej, na tyle charakterystyczny, że łatwo dał się oznaczyć.
To samiec. A jasna kreska, wbrew pozorom, nie znajduje się na głowotułowiu, lecz tworzą ją włoski na nogogłaszczkach. Samica wygląda inaczej, bo pozbawiona jest tej ozdoby.

  • nazwa polska: …
  • nazwa łacińska: Euophrys frontalis
  • rodzina: skakunowate – Salticidae
  • data zrobienia zdjęcia: 4.06.2016
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – pajęczaki »
galeria – mieszkańcy »

2 Responses to “pajęczaki”


  1. 26 lipca 2016 o 15:26

    wow… szkoda, że drań mały nie zapozował w innym miejscu, ale sam łup rewelka, zazdroszczę ;-)


Skomentuj

