19
Czer
16

błonkówki

pszczoła miodna

Apis mellifera

Apis mellifera

Apis mellifera

Apis mellifera

Apis mellifera

Apis mellifera

Ligustry kwitły w tym roku wyjątkowo obficie, podobnie jak żylistki. Wokół kwiatów tych krzewów kręciły się dziesiątki pszczół.

  • nazwa polska: pszczoła miodna
  • nazwa łacińska: Apis mellifera
  • rodzina: pszczołowate – Apidae
  • data zrobienia zdjęć: 4.06.2016
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – błonkówki »
galeria – mieszkańcy »

14 Responses to “błonkówki”


  1. 26 czerwca 2016 o 8:53

    Piękne portreciki :)
    Gdy byłam w czwartek w OB UKW, na bramce prowadzącej do domku kierowniczki i pasieki wisiała kartka: „Nieupoważnionym wstęp wzbroniony”. Zmartwiło mnie to, bo nie będę mogła obserwować pszczółek w pobliżu uli :(

  2. 26 lipca 2016 o 15:26

    ładna pszczółka. Wydaje mi się, że w tym roku nie widziałem ich zbyt wielu… oczywiście trzeba uwzględnić, że w ogóle nie widziałem wielu innych owadów w tym roku ;-P

    • 26 lipca 2016 o 18:06

      Ładna? Która..? ;)
      W tym roku chyba głównie widzisz tandem praca-dom. :/ Fajnie, że choć na chwilę udało Ci się wyrwać. :)

      • 27 lipca 2016 o 8:34

        to fakt, ostatnio jakby trochę mniej czasu na inne rzeczy. A i w zeszłym roku zepsuł mi się drugi już z kolei rajnox, jakoś nie mam siły na zakup trzeciego… więc sobie odpuściłem makro ;-(. Ale od czasu do czasu podziwiam nierejestrująco otaczający mnie świat, mam tutaj całkiem sporo ciekawych gatunków. Oby poczekały do przyszłego roku… lub jeszcze kolejnego ;-P

        A pszczółka ładna – wszystkie ;-)

        • 29 lipca 2016 o 15:00

          No tak, przecież wszystkie pszczółki są ładne. ;)
          Te Twoje gatunki pewnie długo będą musiały czekać, tak mi coś przeczucia podpowiadają… szkoda, lubiłam Twoje reportaże z życia różnych różności. :) Ale jakim cudem jesteś w stanie zepsuć deceera, tego nie zrozumiem nigdy. :/ Tak przy okazji Ci powiem, że kupiłam na wiosnę model 150 i już parę razy oddał mi nieocenione usługi. Do motyli jest superowy.


Skomentuj

