12
Czer
16

rośliny o białych kwiatach

tobołki polne

Thlaspi arvense

Thlaspi arvense

Wysokie białe murki otaczają rabatki gęsto porośnięte irgą. W jednym miejscu w murku i w krzaczkach jest luka, a za nią czasem wyrasta coś ciekawego. Spojrzałam. Warto było.
Aż trudno uwierzyć, że to dopiero moje drugie spotkanie z tobołkami. A wypatruję ich wszędzie, bo bardzo mi się podobają.

  • nazwa polska: tobołki polne
  • nazwa łacińska: Thlaspi arvense
  • rodzina: kapustowate – Brassicaceae
  • data zrobienia zdjęcia: 28.05.2016
  • miejsce: obrzeża Ogrodu Krasińskich

galeria – białe »

4 Responses to “rośliny o białych kwiatach”


  1. 13 czerwca 2016 o 11:57

    U mnie rośnie ta roślina na zaniedbanym terenie między nowym blokiem a domem ADM-u. Przez środek działki jest ścieżka, którą ludzie chodzą do Biedronki. Pod koniec maja postawiono wysokie ogrodzenie metalowe. Bramka wytrzymała w nienaruszonym stanie tydzień czasu :> Teraz znowu można chodzić na skróty po piwo i lody ;)

    • 13 czerwca 2016 o 18:07

      Fajnie masz, też bym chciała znać jakieś stałe i fajne stanowisko tobołków. Ale niestety. Zrób im kiedyś zdjęcie. :)
      Hehe, z niechcianymi płotami ludzie zawsze sobie poradzą. :D

      • 26 czerwca 2016 o 9:11

        W zeszłym roku zrobiłam parę zdjęć, ale nie udały się, bo było za mało światła.
        Przejrzałam na necie zdjęcia tej rośliny i straciłam pewność, czy u mnie rośnie to samo, co u Ciebie. Roślina jest niska (do 20 cm wys.) i ma krzaczasty pokrój. Nie zauważyłam, aby kiedyś kwitła.


Skomentuj

