28
Maj
16

chrząszcze

omomiłek wiejski

Cantharis rustica

Cantharis rustica

Cantharis rustica

Cantharis rustica

Siedział na liściu klonu, liść się kiwał w takt powiewów wiatru, a ja usiłowałam trafić z pstryknięciem na chwilę ciszy. Całe szczęście, że chrząszczyk wykazał się dużą cierpliwością i odleciał dopiero po paru minutach pozowania.

  • nazwa polska: omomiłek wiejski
  • nazwa łacińska: Cantharis rustica
  • rodzina: omomiłkowate – Cantharidae
  • data zrobienia zdjęć: 2.05.2016
  • miejsce: Nowe Miasto, okolice Stadionu Polonii

galeria – chrząszcze »
galeria – mieszkańcy »

4 Responses to “chrząszcze”


  1. 29 Maj 2016 o 17:36

    Ech ja nie miałam szczęścia w ten weekend, mój omomiłek jak szalony skakał pomiędzy wysokimi, chwiejnymi trawami jedyne co pozostawało to mazy szaro-czerwone. Pierwszy raz spotkałam tak ruchliwego.

  2. 31 Maj 2016 o 20:33

    Wygląda jak kozica górska ;)


Skomentuj

