08
Maj
16

chrząszcze

słonik

Curculio sp.

Curculio sp.

Curculio sp.

Curculio sp.

Curculio sp.

Curculio sp.

Siedział na ogrodzeniu, dość wysoko, na poziomie czubka mojej głowy. Gdy tylko mnie zauważył, od razu zaczął maszerować. Równym tempem, nie zatrzymując się ani na chwilę. Na szczęście było dość widno, więc niektóre zdjęcia się udały.
To spory słonik, znacząco większy od tych, które spotykałam w lesie. Przez dłuższy czas zastanawiałam się, skąd wziął się w miejscu, gdzie rosną tylko lipy, tuje i świerki. Ale dziś przyjrzałam się lepiej i dojrzałam tam jeden dąb.

  • nazwa polska: słonik
  • nazwa łacińska: Curculio sp.
  • rodzina: ryjkowcowate – Curculionidae
  • data zrobienia zdjęć: 15.04.2016
  • miejsce: Stare Miasto

galeria – chrząszcze »
galeria – mieszkańcy »

12 Responses to “chrząszcze”


  1. 10 Maj 2016 o 21:21

    Wspaniale pozował! :) Dzisiaj na moim rowerze biegały skakuny arlekinowe :)

  2. 29 Maj 2016 o 17:42

    Albo na podglądzie się wydaje że wyjdzie a nie wyszło… :)

    Słonik – jak zawsze szeroko uśmiechnięty :D


Skomentuj

