20
Mar
16

błonkówki

taszczyn pszczeli

Philanthus triangulum

Philanthus triangulum

Philanthus triangulum

Dostrzegłam toto szalejące na kwiatach czarnuszki. Spore stworzenie o złocistych plecach i skrzydłach. Nigdy czegoś podobnego nie widziałam, cóż to może być..?
Pstryknęłam, gdy odlatywało. Bez mylącego zabarwienia skrzydeł (ech, te tony pyłku) owad okazał się zwyczajnym taszczynem:

Philanthus triangulum

  • nazwa polska: taszczyn pszczeli
  • nazwa łacińska: Philanthus triangulum
  • rodzina: grzebaczowate – Sphecidae
  • data zrobienia zdjęć: 24.07.2015
  • miejsce: Ogród Botaniczny UW

galeria – błonkówki »
galeria – mieszkańcy »

6 Responses to “błonkówki”


  1. 11 kwietnia 2016 o 16:33

    taszczyny wcale nie są zwyczajne, to bardzo niezwyczajne owady ;-P. A ja w tym roku nie mam już źródła taszczynów. Miałem w mieście, na chodniku, miejscówkę, w której co roku ryły dziury ;-P


Skomentuj

