15
Lu
16

błonkówki

osa dachowa

Vespula germanica

Vespula germanica

Vespula germanica

Był koniec listopada, ciepły późnojesienny dzień, a na murze domu tuż obok mojego okna usiadła osa. W ramach ciekawostki (bo jak na osę pora roku była dość późna) zrobiłam jej parę zdjęć przez szybę na zoomie. I dopiero przy ich przeglądaniu zorientowałam się, że to gatunek, którego nigdy dotąd jeszcze nie spotkałam. Widuję wyłącznie osy pospolite, os dachowych – nigdy i nigdzie.
Rzecz działa się półtora roku temu. Liczba moich spotkań z V.germanica w dalszym ciągu wynosi 1.

  • nazwa polska: osa dachowa
  • nazwa łacińska: Vespula germanica
  • rodzina: osowate – Vespidae
  • data zrobienia zdjęć: 23.11.2014
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – błonkówki »
galeria – mieszkańcy »

6 Responses to “błonkówki”


  1. 16 lutego 2016 o 17:39

    bo germanica to chyba ta, która raczej unika kontaktów z ludźmi, o ile mnie pamięć nie myli. I, jeśli dobrze używam ostatnich dwóch szarych komórek, to zdarzyło mi się kiedyś fotografować ich gniazdko…


Skomentuj

