25
Sty
16

chrząszcze

biedronka dwukropka

Adalia bipunctata

Adalia bipunctata

Adalia bipunctata

Adalia bipunctata

Adalia bipunctata

W pierwszy dzień świąt Bożego Narodzenia temperatura powietrza osiągnęła 10 stopni, więc przeszłam się po okolicy w poszukiwaniu robaczków. Na słupku osiedlowego płotka dostrzegłam malutką biedronkę. To czarna forma dwukropki, dość rzadko przeze mnie spotykana. Najwyraźniej wciąż nie znalazła dobrego miejsca na sen zimowy, a może to grudniowe ciepło ją obudziło?

  • nazwa polska: biedronka dwukropka
  • nazwa łacińska: Adalia bipunctata
  • rodzina: biedronkowate – Coccinellidae
  • data zrobienia zdjęć: 25.12.2015
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – chrząszcze »
galeria – mieszkańcy »

12 Responses to “chrząszcze”


  1. 1 vitoos
    26 stycznia 2016 o 11:03

    O co za cud natury. W życiu nie widziałem takiej. I nie wiedziałem, że jest taka na odwrót ubarwiona ;)

  2. 30 stycznia 2016 o 17:59

    jak na dwukropkę to ma dużo kropekk, pomyliłbym ją z jakąś harmonią zmodyfikowaną ;-)

  3. 3 lutego 2016 o 10:53

    Niesamowita! :) Nie miałam pojęcia o istnieniu takowej biedronki.
    Czy jest jakaś strona do identyfikacji tych owadów?


Skomentuj

