17
Sty
16

błonkówki

– bleskotka –

Chalcidoidea

Chalcidoidea

Chalcidoidea

Chalcidoidea

Chalcidoidea

Chalcidoidea

To malusieńkie (2-3mm) stworzonko dostrzegłam na irysowym liściu. Usiłowałam je w miarę porządnie sfotografować, ale niewiele z tego wyszło. Było zbyt małe, a do tego ruchliwe. Jednak nawet na takich fotkach wyraźnie widać, jak dziwacznie zbudowana jest jego głowa. Czy dwa wydatne kształty po bokach to głaszczki? Sama nie wiem, nigdy nic podobnego nie widziałam, a moje poszukiwania dały wyniki zerowe.

  • nazwa polska: ?
  • nazwa łacińska: ?
  • rodzina: ?
  • nadrodzina: bleskotki – Chalcidoidea
  • data zrobienia zdjęć: 9.05.2015
  • miejsce: Plac Krasińskich

galeria – błonkówki »
galeria – mieszkańcy »

10 Responses to “błonkówki”


  1. 1 vitoos
    18 stycznia 2016 o 9:06

    Sympatyczny maluszek ;))

  2. 25 stycznia 2016 o 16:39

    W realu pewnie nie zauważyłabym tej drobinki, a o zdjęciu w ogóle nie mówię.

  3. 30 stycznia 2016 o 17:57

    mimo drobnych niuansów zdjęcia są fajne, bo okaz jest więcej niż fajny. Kurczę, po prostu superowe to coś! ;-)

    • 30 stycznia 2016 o 18:27

      Aha, superowe. ;) Jak robiłam zdjęcia, byłam przekonana, że coś trzyma w buźce. Dopiero przy przeglądaniu w kompie zauważyłam, że takie dziwadła wiszą jej z obu stron. Cudak niesamowity.


Skomentuj

