27
Gru
15

rybiki

– rybikowate –

Lepismatidae

Lepismatidae

Lepismatidae

Po wyjątkowo gorącym lecie 2010 roku rybiki cukrowe zniknęły z mojej łazienki. Najwyraźniej warunki życia okazały się dla nich zbyt ekstremalne. Parę lat później, po remoncie pionów kanalizacyjnych, zauważyłam w mieszkaniu inne, aczkolwiek podobne stworzenia. Od zwyczajnych rybików różniły się przede wszystkim kolorem – były niemal białe. Jedno z nich kiedyś o świcie przyłapałam na umywalce, czego efektem są te zdjęcia.
Niestety, lato roku 2015 było jeszcze bardziej gorące niż tamto. Moja łazienka znów jest pusta.

  • nazwa polska: ?
  • nazwa łacińska: ?
  • rodzina: rybikowate – Lepismatidae
  • data zrobienia zdjęć: 26.05.2015
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – inne owady »
galeria – mieszkańcy »

16 Responses to “rybiki”


  1. 1 Renata Kwinta
    27 grudnia 2015 o 21:21

    Cieszę się, że mogę zobaczyć rybika w takim ujęciu i to nietypowego. Białe, czy też srebrne są rzadkie, ale prawdziwe rarytaski to łaciate!
    Szanuję te stworzonka. Najstarsze ewolucyjnie owady, krzywdy nikomu nie robią… Niech sobie łażą i jedzą organiczne reszki.

  2. 28 grudnia 2015 o 20:34

    Hmm… tak miło piszecie o tych stworkach a ja za nimi nie przepadam. Choć oczywiście wolę spotkać w domu rybika niż pajaka ;-)

  3. 30 grudnia 2015 o 17:41

    u nas bywały przez całe lato, może z uwagi na nieco większą wilgotność w łazience. W nowym miejscu jeszcze nie spotkałem ani jednego.

  4. 1 stycznia 2016 o 9:49

    Ten biały ładniejszy niż ciemny :)
    U mnie też zniknęły rybiki. Pisałam jakiś czas temu, że jesienią widziałam tylko jednego.


Skomentuj

