13
Gru
15

skoczogonki

Allacma fusca

Allacma fusca?

Allacma fusca?

Allacma fusca?

Allacma fusca?

Allacma fusca?

Późną wiosną i wczesnym latem na bielańskich płotkach można spotkać tysiące tych wielkich (jak na skoczogonki) stworzeń. I tylko fotografować je trudno, bo wystarczy na chwilę przystanąć, by człowieka obsiadły roje krwiożerczych komarzyc.

  • nazwa polska: …
  • nazwa łacińska: Allacma fusca?
  • rodzina: Sminthuridae
  • data zrobienia zdjęć: 07.06.2014
  • miejsce: Lasek Bielański

galeria – skoczogonki »
galeria – mieszkańcy »

15 Responses to “skoczogonki”


  1. 18 grudnia 2015 o 10:40

    Maleńkie ale dopatrzyłam sie ogonków ;-)

  2. 18 grudnia 2015 o 13:28

    jeszcze chyba nigdy nie widziałem ich w takiej obfitości. W sensie: skoczogonków, nie tylko tej odmiany (odróżnić ich nie potrafię).

    • 19 grudnia 2015 o 18:29

      Te akurat łatwo odróżnić, bo są duże i kształt mają nietypowy jak na skoczogonki.
      A obfitość skoczogonków można przeważnie dostrzec w zwyczajnej ziemi doniczkowej. ;)
      Jak miło, że wreszcie się pojawiłeś po tak długiej nieobecności. :)

      • 20 grudnia 2015 o 16:06

        pojawiam się i znikam ;-). Stwierdziłem, że wobec braku czasu bez sensu jest dzielić go na sto rzeczy i żadnej nie robić porządnie, więc makro odstawiłem na bok. Muszę zainwestować w sprzęt a nie wiem czy w przyszłym roku będę miał więcej czasu ;-(. Oglądanie blogów i tworzenie własnych to druga strona tej samej monety… Ogólnie jednak zainteresowań nie straciłem, także na pewno zaglądać będę pod wybrane adresy ;-). Zbieram się nawet do skrobnięcia posta… może o szerszeniach ;-D. We shall see!

        • 30 grudnia 2015 o 17:27

          Jest w tym dużo racji. Poza tym ogólny pośpiech nie robi dobrze żadnej działalności.
          Ale skoro już fotnąłeś szerszenie, to mógłbyś pokazać. ;)
          No i mam nadzieję, że mimo wszystko będziesz wpadać do mnie, choćby tylko na chwilę, bo brakowało mi Twoich komentarzy. :)

          • 30 grudnia 2015 o 17:39

            jako widać, wpadam. I czynić to będę, ale bez dawnej regularności ;-(. Ostatnio oldreader pokazał mi trzy tysiące zaległych postów do obejrzenia… masakra. Większości nawet nie planuję nadrabiać ;-P

            • 30 grudnia 2015 o 17:55

              No trudno, niech będzie, nawet nieregularne wizyty są pożądane. :)
              O kurde, trzy tysiące brzmi przerażająco. :D

              • 30 grudnia 2015 o 18:13

                taa… pewnie ze dwie trzy toby oglądania non stop ;-P

                • 30 grudnia 2015 o 18:16

                  Ja bym wyszła z założenia, że skoro nie obejrzałam ich do tej pory i świat (mój świat) się nie zawalił… to najlepiej oznaczyć hurtem jako przeczytane. :D

                  • 31 grudnia 2015 o 10:00

                    no niby tak, ale w ten sposób nie dotarłbym na pewne posty na chwastowisku ;-). Stosuję selekcję pół-manualną, a większość faktycznie out…

                    • 3 stycznia 2016 o 18:51

                      A kto je tam wie, te posty, czy one były tego warte. ;)

                    • 4 stycznia 2016 o 16:24

                      o tym się nie dowiem, bo większość faktycznie poszła do kosza. Ale obskoczyłem trochę makroblogów i tego nie żałuję ;-). Choć taki np. vitoos mocno, mono publikował, drań jeden ;-P. Acha, z konieczności odpuściłem sobie drugi Twój blog, zaglądać będę tylko na chwastowisko. Mam nadzieję, że nie obrazisz się ;-0

                    • 10 stycznia 2016 o 18:57

                      Vitoos za punkt honoru przyjął sobie publikowanie codziennie, na okrągło, przez cały rok. Uff, no ale wciąż daje radę i chwała mu za to. ;)
                      Ależ skąd, nie mam zamiaru się obrażać, tym bardziej, że nie do końca dotrzymujesz postanowień. ;))

                    • 11 stycznia 2016 o 9:50

                      hehe, cały ja ;-P

                      a Vitoos to Vitoos, nie ma to tamto ;-D


Skomentuj

