29
List
15

rośliny o żółtych kwiatach

dziewanna drobnokwiatowa

Verbascum thapsus

Verbascum thapsus

Verbascum thapsus

Verbascum thapsus

Verbascum thapsus

Verbascum thapsus

Była malutka, miała 30-40 centymetrów i z trudem ją zauważyłam wśród wysokiej trawy i innych chwastów. Kwitła pięknie, więc obfotografowałam ją ze wszystkich stron.
Na ostatnim zdjęciu widać krótkie, „główkowate” znamię słupka. To cecha charakterystyczna tego gatunku. Są jeszcze dwie pospolite i podobne dziewanny (wielkokwiatowa i kutnerowata), lecz one mają znamię wydłużone, zbiegające po szyjce słupka.

  • nazwa polska: dziewanna drobnokwiatowa
  • nazwa łacińska: Verbascum thapsus
  • rodzina: trędownikowate – Scrophulariaceae
  • data zrobienia zdjęć: 25.09.2015
  • miejsce: Muranów

galeria – żółte »

2 Responses to “rośliny o żółtych kwiatach”


  1. 1 Alia
    4 września 2016 o 12:17

    Wczoraj ku swojemu wielkiemu zdziwieniu zobaczyłam miniaturową dziewannę za swoim blokiem. Wcześniej nie natknęłam się na nią nigdzie w okolicy, więc podejrzewam, że to kolejny z efektów ubiegłorocznej wymiany chodnika na kostkę brukową. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie już nikt nie będzie kosił, bo jest śliczna.


Skomentuj

