31
Paźdź
15

motyle

modraszek ikar

Polyommatus icarus

Polyommatus icarus

Polyommatus icarus

Na parkowej rabatce właśnie zakwitły rozchodniki. Przechodziłam obok i nagle spostrzegłam, jak z pobliskich krzaczków wylatuje coś małego. Długo krążyło wokół kwiatów, starałam się nie stracić go z oczu (co łatwe nie było, bo grządka jest rozległa), aż wreszcie usiadło. Powoli i cichutko podeszłam na rozsądną odległość… modraszek! Bałam się zbliżyć bardziej, bo sprawiał wrażenie okropnie płochliwego, więc pstryknęłam tylko parę fotek z daleka. A potem on nagle przeleciał na kwiatek tuż przy mnie, jak miło z jego strony, byłam zachwycona, wycelowałam, pstrykam… i w tym momencie aparat odmówił posłuszeństwa. Do tej pory jestem zła.

  • nazwa polska: modraszek ikar
  • nazwa łacińska: Polyommatus icarus
  • rodzina: modraszkowate – Lycaenidae
  • data zrobienia zdjęć: 30.08.2015
  • miejsce: Ogród Krasińskich

galeria – motyle »
galeria – mieszkańcy »

4 Responses to “motyle”


  1. 2 listopada 2015 o 17:54

    Ojej, przykra sytuacja! :( Dobrze chociaż, że masz te dwa kadry.

  2. 5 listopada 2015 o 16:57

    Niestety tak czasem bywa, że zostają nam tylko wspomniania, zdjęć brak. Ale tym razem zdjęcia są, ładne bo zielone :-)


Skomentuj

