11
Paźdź
15

muchówki

Dilophus febrilis

Dilophus febrilis

Dilophus febrilis

Dilophus febrilis

W kwietniu po raz pierwszy w okolicy spotkałam jedną przedstawicielkę tego gatunku, a już we wrześniu natknęłam się na cały tłum. Stada samiczek okupowały świeżo rozkwitłe kwiaty bluszczu. Długo szukałam jakiegokolwiek samca… aż w końcu znalazłam. Siedział samotnie na uboczu, nie przejawiając najmniejszego zainteresowania potencjalnymi partnerkami:

Dilophus febrilis

  • nazwa polska: …
  • nazwa łacińska: Dilophus febrilis
  • rodzina: leniowate – Bibionidae
  • data zrobienia zdjęć: 11.09.2015
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – muchówki »
galeria – mieszkańcy »

4 Responses to “muchówki”


  1. 12 października 2015 o 22:09

    Wydaje mi się, że na moim bluszczu widziałam takiego owada.

  2. 18 grudnia 2015 o 13:06

    jak leń to leń, na co mu baby? ;-)


Skomentuj

