04
Paźdź
15

rośliny o żółtych kwiatach

pasternak zwyczajny

Pastinaca sativa

Pastinaca sativa

Pastinaca sativa

Wiele chwastów wyrasta na tych eleganckich rabatkach wysypanych korą. Wciąż spotykam nowe gatunki i wciąż się dziwuję. Tm razem też nie mogłam uwierzyć – nawet pasternak tu mamy?

Pastinaca sativa

Wśród kwiatków dostrzegłam zawijaka, małego pajączka z rodziny omatnikowatych. To dobre miejsce na łowy, bo kwiaty pasternaku są bardzo chętnie odwiedzane przez owady.
I jeszcze liście na dowód, że to właśnie to:

Pastinaca sativa

  • nazwa polska: pasternak zwyczajny
  • nazwa łacińska: Pastinaca sativa
  • rodzina: selerowate – Apiaceae
  • data zrobienia zdjęć: 29.07.2015
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – żółte »

10 Responses to “rośliny o żółtych kwiatach”


  1. 4 października 2015 o 22:41

    Fajnie, ze pokazałaś szersze ujęcia tej rośliny :)

  2. 7 Dariusz Pasternak
    13 października 2015 o 19:44

    no tak ……:):)

  3. 9 Dariusz Pasternak
    14 października 2015 o 21:35

    Ciągną choś z braku czasu nie w tej ilości co do Ciebie – ale robaczki i roślinki bardzo lubię – sporo fotek w archiwum leży i czeka na lepsze czasy – na marginesie – blog super – czytam od ~2011. Mam sporą działkę i nawet miałem łąkę kwiatową swego czasu – oj co tam się działo – istna kipiel życia w wszelakiej postaci.

    • 18 października 2015 o 17:53

      Czyli bratnia dusza z Ciebie, to fajnie. Niezwykle mi miło, że aż tak długo zaglądasz na Chwastowisko, nie spodziewałam się, że ktokolwiek mógłby się przez tyle lat nie znudzić. ;)
      Ach, łąka kwiatowa… wyobrażam sobie, jak cudnie tam musiało być. Dużej działki też zazdroszczę, ja nie mam żadnej, a w mieszkaniu nawet brak balkonu. Na szczęście najbliższa okolica jest bardzo robaczkodajna.


Skomentuj

