27
Wrz
15

chrząszcze

łanocha pobrzęcz

Oxythyrea funesta

Oxythyrea funesta

Oxythyrea funesta

Oxythyrea funesta

Oxythyrea funesta

Pożywiała się na krwawniku o dużych kwiatach i bez problemu dała się obfotografować ze wszystkich stron.
Do tej pory tylko raz natknęłam się na tego sporego (i łatwego do rozpoznania) chrząszcza. Było to cztery lata temu, również w Ogrodzie Botanicznym.

  • nazwa polska: łanocha pobrzęcz
  • nazwa łacińska: Oxythyrea funesta
  • rodzina: żukowate – Scarabaeidae
  • data zrobienia zdjęć: 24.07.2015
  • miejsce: Ogród Botaniczny UW

galeria – chrząszcze »
galeria – mieszkańcy »

10 Responses to “chrząszcze”


  1. 27 września 2015 o 16:57

    Piękne portreciki :) Chyba raz widziałam ją na osiedlowej łące.

    • 27 września 2015 o 18:23

      Dzięki. :) Twoja łąka z pewnością jest bogata w owady i gdyby dobrze poszukać, znalazłoby się tam mnóstwo ciekawych gatunków.
      A ja łanochy widuję tylko w OB, za to (w tym roku) w ogromnych ilościach. Będzie więcej zdjęć.

  2. 29 września 2015 o 9:32

    Na mojej łące jest mnóstwo owadów :) Latem często tam fotografowałam, bo nie chciało mi się jeździć w dalsze okolice, gdy było gorąco. Na razie pokazałam niewielką część zdjęć na fotoblogu. Nie wiem, czy wyrobię się z publikacją do końca roku. Łanochę widziałam też w lipcu w OB Myślęcinek na parzydle. Zdjęcia pokazywałam na fotoblogu. Chętnie zobaczę Twoje kolejne łanochy :)


Skomentuj

