20
Wrz
15

motyle

przestrojnik jurtina

Maniola jurtina

Maniola jurtina

To było moje jedyne spotkanie z przestrojnikiem jurtina w tym roku. Jak zwykle wyjątkowo płochliwy, nie dał do siebie podejść bliżej niż na dwa-trzy metry. Miałam ze sobą tylko aparat z obiektywem 50mm, więc nic lepszego nie udało się zrobić. Ale i tak się cieszę, bo to moje pierwsze zdjęcie Manioli od sześciu lat.

  • nazwa polska: przestrojnik jurtina
  • nazwa łacińska: Maniola jurtina
  • rodzina: rusałkowate – Nymphalidae
  • data zrobienia zdjęcia: 22.07.2015
  • miejsce: Ogród Krasińskich

galeria – motyle »
galeria – mieszkańcy »

10 Responses to “motyle”


  1. 21 września 2015 o 13:34

    W pierwszej chwili nie zauważyłam motylka, ale obrazek bardzo ładny :) Kwitki podobne do jeżówki. Znasz może ich nazwę? 11.06.15 widziałam tego motylka na osiedlowej łące. Dość chętnie pozował. Zrobiłam mu po kilka portretów na 3 stanowiskach.

    • 21 września 2015 o 19:13

      No cóż, motyl nie jest tu dominującym obiektem. ;) Ale udało mi się na nim wyostrzyć, co jest naprawdę dużym sukcesem. Kwiatki to oczywiście jeżówki, skojarzyłaś prawidłowo.
      Hoho, Maniola pozująca, aż trudno mi to sobie wyobrazić. Miałaś szczęście. :)

      • 21 września 2015 o 21:45

        Dobrze, że udało się Tobie trafić z ostrością :)
        Nie widziałam nigdy jeżówki w białym kolorze.
        Może mój przestrojnik był zmęczony ;) Jeśli nie zapomnę, to w tym tygodniu pokażę fotki.


Skomentuj

