07
Wrz
15

ważki

pałątka zielona

Chalcolestes viridis

Chalcolestes viridis

Chalcolestes viridis

Dostrzegłam ją siedzącą na uschniętej gałązce krzewu, prawie dokładnie na wysokości moich oczu. Miejsce teoretycznie idealne do fotografowania, lecz w praktyce było gorzej, gdyż nijak nie mogłam uniknąć jasnych plam światła w tle.
Nie znam się zbytnio na małych ważkach, bo rzadko je spotykam. W pamięci kołaczą mi się tylko ich nazwy. Oglądając zdjęcia w komputerze, pomyślałam: ma na sobie tyle zieleni, więc pewnie to pałątka zielona. I po kilkunastu minutach szukania w sieci przeżyłam wielkie zaskoczenie – bo moja zdobycz faktycznie okazała się tym gatunkiem.

  • nazwa polska: pałątka zielona
  • nazwa łacińska: Chalcolestes viridis
  • rodzina: pałątkowate – Lestidae
  • data zrobienia zdjęć: 21.08.2015
  • miejsce: Ogród Botaniczny UW

galeria – ważki »
galeria – mieszkańcy »


2 Responses to “ważki”


  1. 8 Wrzesień 2015 o 9:22

    Bardzo ładna :) Rok temu widziałam podobną.


Skomentuj

