30
Sier
15

chrząszcze

tarczyk

Cassida sp.

Cassida sp.

Cassida sp.

Chodnik, obok dość wysoki murek, a za nim trawnik. Była wiosna, kosiarze się opóźniali (miło z ich strony), więc na trawniku wyrosło mnóstwo wysokich chwastów. Na jednym z nich zauważyłam coś, co przyciągnęło moją uwagę. Gdy tylko zbliżyłam wzrok, hop – przeskoczyło na murek. Tarczyk! Niestety, wcale nie miał zamiaru pozować. Zaczął okropnie się wiercić, na moment nawet wystawił głowę (zdążyłam pstryknąć, ale zbyt słabo wyszło), spojrzał na mnie i zaraz odleciał.

  • nazwa polska: tarczyk
  • nazwa łacińska: Cassida sp.
  • rodzina: stonkowate – Chrysomelidae
  • data zrobienia zdjęć: 31.05.2015
  • miejsce: obrzeża Ogrodu Krasińskich

galeria – chrząszcze »
galeria – mieszkańcy »

2 Responses to “chrząszcze”


  1. 2 września 2015 o 16:16

    to on tam ma gdzieś głowę? Interesujące ;-). Chyba ze dwa razy widziałem takiego tarczyka… albo po prostu nie zauważam ich z uwagi na walory maskujące ;-)

    • 5 września 2015 o 21:34

      Widziałam, ma. I to na całkiem długiej szyi, jak ją wyciągnie to porządnie wystaje. ;)
      Trudno je dostrzec, fakt. To było dopiero moje 3 spotkanie. Pewnie wielu nie zauważyłam. ;)


Skomentuj

