16
Sier
15

błonkówki

pszczolinka

Andrena cf. florea

Andrena cf. florea

Andrena cf. florea

Andrena cf. florea

Andrena cf. florea

Wokół kwitło sporo różnych roślin, ale ona z uporem oblatywała tylko kwiatki przestępu. Musiały być najsmaczniejsze.
Po raz pierwszy natknęłam się na pszczolinkę o częściowo czerwonym odwłoku. Miałam nadzieję, że dam radę bliżej ją oznaczyć, ale okazało się, że jest parę podobnych gatunków.
EDIT 30.08.2015: Upodobanie do przestępu stanowi w tym przypadku ważną cechę indentyfikacyjną. Taki gust przejawia bowiem jeden z rzadkich gatunków, A.florea. I prawdopodobnie to ona jest na moich zdjęciach. A dowiedziałam się tego dzięki Avidalowi.

  • nazwa polska: pszczolinka
  • nazwa łacińska: Andrena cf. florea
  • rodzina: pszczolinkowate – Andrenidae
  • data zrobienia zdjęć: 5.06.2015
  • miejsce: Fort Traugutta

galeria – błonkówki »
galeria – mieszkańcy »

4 Responses to “błonkówki”


  1. 17 sierpnia 2015 o 21:11

    Jeśli siadała tylko na przestępie to Andrena florea. Rzadki gatunek

    • 22 sierpnia 2015 o 18:26

      O, tego nie wiedziałam. Trochę się dokształciłam i już wiem, że niektóre gatunki pszczolinek lubią tylko określone kwiaty. Bardzo to ciekawe – i dziwne też.
      Nie przysięgnę, że siadała tylko tam. Ale dość długo stałam pod przestępem, fotografując go. I siłą rzeczy odganiałam pszczolinkę, a ona wciąż wracała i usiłowała się dobierać nawet do nierozwiniętych kwiatków. Wydaje mi się wielce prawdopodobne, że to A.florea. Dzięki.

  2. 21 sierpnia 2015 o 21:13

    takiej z pewnością nie widziałem. A czerwony odwłok ewidentnie rzuca się w oczy


Skomentuj

