02
Sier
15

motyle

mieniak strużnik

Apatura ilia

Apatura ilia

Apatura ilia

Apatura ilia

Apatura ilia

Aż się przestraszyłam, gdy nagle tuż przede mną coś dużego wyleciało z krzaczka. Zrobiło parę szybkich okrążeń w powietrzu i usiadło na drzewie, półtora metra nad moją głową. Wytężyłam wzrok… mieniak! Uznał to miejsce za bezpieczne, bo przez kolejnych kilka minut trwał na listkach, mocno uczepiony pazurkami. A wiatr cały czas szalał okropnie (porównanie dwóch ostatnich kadrów daje o tym pewne wyobrażenie). Jakim cudem w tych warunkach udało mi się zrobić motylowi sporo całkiem dobrych zdjęć? Nie mam pojęcia.

  • nazwa polska: mieniak strużnik
  • nazwa łacińska: Apatura ilia
  • rodzina: rusałkowate – Nymphalidae
  • data zrobienia zdjęć: 18.07.2015
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – motyle »
galeria – mieszkańcy »

10 Responses to “motyle”


  1. 3 sierpnia 2015 o 13:37

    wstrzeliłaś się w ciszę międzypodmuchową ;-). Mieniak fajny, wygląda bardzo zadziornie.

  2. 5 sierpnia 2015 o 8:18

    Piękny :-) Do pełni szczęścia brakuje tylko rozłożonych skrzydełek, ale to pewnie przy wietrze niemożliwe.


Skomentuj

