12
Lip
15

muchówki

Graphomya maculata

Graphomya maculata

Graphomya maculata

Samca tego gatunku sfotografowałam raz. Było to w 2009 roku na drugim końcu miasta. Nie miałam większych nadziei na powtórkę, a już szczególnie na spotkanie samiczki. A jednak się udało i to w mojej bliskiej okolicy.
Dostrzegłam ją na tylnej szybie wiaty przystankowej, na szczęście okazała się wyjątkowo spokojna i cierpliwa. Oczywiście przed obejrzeniem zdjęć byłam przekonana, że to jedna z rączyc, tak samo jak 6 lat temu.

  • nazwa polska: …
  • nazwa łacińska: Graphomya maculata
  • rodzina: muchowate – Muscidae
  • data zrobienia zdjęć: 20.06.2015
  • miejsce: okolice Placu Krasińskich

galeria – muchówki »
galeria – mieszkańcy »

4 Responses to “muchówki”


  1. 14 lipca 2015 o 16:48

    zgrabna muszka, ślicznie umaszczona

  2. 15 lipca 2015 o 9:51

    Zgrabna muszka i do tego lewituje, a przynajmniej tak wygląda :-)


Skomentuj

