06
Czer
15

pluskwiaki

jarzmiec

Cyphostethus tristriatus

Cyphostethus tristriatus

Cyphostethus tristriatus

Cyphostethus tristriatus

Cyphostethus tristriatus

Przyglądałam się z bliska krzaczkom irgi, gdy nagle kątem oka zarejestrowałam, że wyleciało z nich coś dużego i z furkotem przemknęło za moimi plecami. Parę metrów z tyłu był zielony płot. Odwróciłam się i od razu zauważyłam siedzące na nim spore stworzenie. Pomyślałam wtedy, że to dobrze mi znany Elasmostethus, ale na wszelki wypadek obfotografowałam dokładnie. Wkrótce się okazało, że to jednak nie on, a inny gatunek, w dodatku dość rzadko spotykany!
Jarzmiec jest związany przede wszystkim z jałowcami. Ale nic mi nie wiadomo, żeby rosły w okolicy. Podobno lubi też cyprysiki Lawsona, dla których u nas jest nieco zbyt zimno. Więc skąd się tu wziął? Nie mam pojęcia.

  • nazwa polska: jarzmiec
  • nazwa łacińska: Cyphostethus tristriatus
  • rodzina: puklicowate – Acanthosomatidae
  • data zrobienia zdjęć: 16.05.2015
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – pluskwiaki »
galeria – mieszkańcy »

4 Responses to “pluskwiaki”


  1. 9 czerwca 2015 o 14:20

    może akurat przelatywał szukając jałowcowych gajów?

  2. 21 czerwca 2015 o 13:37

    One zazwyczaj mają ładne wzorki na pleckach, ale ten jest wyjatkowo ładny :-)


Skomentuj

