06
Czer
15

chrząszcze

biedronka siedmiokropka

Coccinella septempunctata

Coccinella septempunctata

Coccinella septempunctata

Coccinella septempunctata

W 2014 roku siedmiokropkę widziałam tylko raz. Już się obawiałam, że te biedronki kompletnie wyginęły w okolicy wobec zmasowanej inwazji Harmonii axyridis. A jednak jeszcze nie… Widok tłuściutkich larw przywrócił mi nieco wiary w ich powrót. Tylko nieco, bo larw Harmonii widuję wszędzie setki.

  • nazwa polska: biedronka siedmiokropka
  • nazwa łacińska: Coccinella septempunctata
  • rodzina: biedronkowate – Coccinellidae
  • data zrobienia zdjęć: 16.05.2015
  • miejsce: Nowe Miasto

galeria – chrząszcze »
galeria – mieszkańcy »

6 Responses to “chrząszcze”


  1. 6 czerwca 2015 o 19:55

    Może to za wcześnie, ale w tym sezonie nie widziałem larw żadnych biedronek :/

    • 6 czerwca 2015 o 21:57

      No jak za wcześnie. W sam raz. Nie ma u Ciebie w ogóle żadnych? Dziwne…
      U mnie od harmonijnych larw aż czarno wszędzie. :( Już zaczynają się zmieniać w poczwarki.

  2. 9 czerwca 2015 o 14:18

    ja widuję, ale niezbyt potrafię rozpoznać gatunek, więc nawet się nie staram ;-)


Skomentuj

