17
Maj
15

muchówki

Dilophus febrilis

Dilophus febrilis

Dilophus febrilis

Dilophus febrilis

Rodzina leniowatych liczy sobie zaledwie dwa rodzaje. Pierwszym jest Bibio (czyli dobrze znany leń), a drugi to właśnie Dilophus. Nie oczekiwałam, że i jego spotkam w mojej okolicy. Było to bardzo miłe zaskoczenie.
Dilophusa od leni odróżnia przede wszystkim budowa goleni przedniej nogi. Ma tam wianuszek szczecinek zamiast długiego kolca. Wyraźnie widać ten szczegół na pierwszym zdjęciu.

  • nazwa polska: …
  • nazwa łacińska: Dilophus febrilis
  • rodzina: leniowate – Bibionidae
  • data zrobienia zdjęć: 30.04.2015
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – muchówki »
galeria – mieszkańcy »

4 Responses to “muchówki”


  1. 20 Maj 2015 o 15:59

    Wygląda, jakby został zrobiony z onyksu :)

  2. 21 Maj 2015 o 16:50

    nie jest tak ładny jak główny leń ;-)

    • 21 Maj 2015 o 19:34

      I jest malutki, tak samo jak wszystkie lenie, które ostatnio pokazywałam. Głównego (tego wielkiego) lenia spotkałam ostatnio… hoho, albo i dawniej. ;) W lesie, w którym żyje, dopadł mnie 5 lat temu kleszcz i straciłam serce do tego miejsca. :/


Skomentuj

