10
Maj
15

motyle

rusałka pawik

Aglais io

Aglais io

Pierwszego pawika dostrzegłam w tym roku wyjątkowo wcześnie, bo 8 marca. Później widywałam je jeszcze kilkanaście razy, ale zdjęcie udało mi się zrobić dopiero w ostatniej dekadzie kwietnia. I to tylko z daleka, na podejście bliżej nie było szans. Wczesnowiosenne pawiki bardzo się pilnują – mają przecież ważną misję do spełnienia.

  • nazwa polska: rusałka pawik
  • nazwa łacińska: Aglais io
  • rodzina: rusałkowate – Nymphalidae
  • data zrobienia zdjęcia: 22.04.2015
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – motyle »
galeria – mieszkańcy »

4 Responses to “motyle”


  1. 11 Maj 2015 o 13:09

    Pawik na Dzień Kobiet fajniejszy nawet od kwiatka ;-)

  2. 15 Maj 2015 o 14:23

    heh, na pawiki zawsze można liczyć. Nie wiem czy nie grzeszę, ale jakoś nie potrafię się nimi delektować… choć przyznaję, są punktualne i częste ;-)

    • 17 Maj 2015 o 16:06

      Nie grzeszysz, bo ja też się nimi zbytnio nie zachwycam. ;) Nie dlatego, że brzydkie, tylko że zbyt pospolite. Ale z drugiej strony, cieszy mnie widok każdego motyla w centrum miasta. :)


Skomentuj

